reklama

Pomalá Excel tabuľka

Dostal som mailom zaujímavý podnet ohľadom pomalosti a veľkosti jednej konkrétnej tabuľky. Používateľ písal, že v jednom pracovnom hárku má veľmi dlhé odozvy programu len pri jednoduchom posúvaní sa po riadkoch. V inom podobnom hárku nie je žiadny problém. Pýtal sa ma či neviem kde je „pes zakopaný. Práve som ho rozpitval (xls) a možno som aj zistil prečo je to pomalé, ale už neviem zistiť ako to vzniklo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Poslal mi súbor xls, ktorý má veľkosť 6,41 MB. Keď ho uložím v novom formáte xlsx, tak má 55,9 kB, čo je obrovský rozdiel, ale stále je pomalý. Na moje veľké prekvapenie som pri prvom otvorení zistil, že ten súbor je „prázdny", resp. v bunkách nie sú žiadne hodnoty. Keď som si pozrel štruktúru xlsx, tak som našiel súbor drawing1.xml, ktorý má veľkosť 2,47 MB. Je to zvláštne, ale komprimácia zip použitá v nových Office formátoch robí asi svoje, alebo je to len vec poškodeného súboru. ;-) Každopádne som ale zistil, že ten pracovný hárok obsahuje prázdne objekty s názvom Text Box xxxxx , kde xxxxx je číslo. Tie čísla sú poradové, tak tých objektov je tam viac ako 28000 (slovom dvadsaťosem tisíc) a všetky čo som náhodne vyskúšal boli na tom istom mieste (viď. obrázok - riadok 1, stĺpec E).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Umiestnenie objektov a ich zoznam vpravo
Umiestnenie objektov a ich zoznam vpravo 

Neviem aké hodnoty tam používateľ pôvodne mal, a už vôbec neviem ako a prečo sa tam toľko rovnakých grafických objektov mohlo dostať. Ako ich ale odstrániť? Po jednom by mi to trvalo dosť dlho, preto som premenoval xlsx na zip a následne som zo štruktúry odstránil problematickú časť drawing1.xml . Následne som to premenoval späť na xlsx a vyskúšal otvoriť. V tomto kroku sa zobrazila chyba, že súbor je poškodený a či ho chcem opraviť.

Informácia o oprave súboru
Informácia o oprave súboru 

 

Po kliknutí na Áno sa zobrazilo okno s informáciou, že oprava bola úspešná a súbor je znovu rýchly. Je jedno či som ho uložil ako xlsx (7,63 kB) alebo xls (16,5 kB), už neobsahuje tie grafické objekty.

Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu