reklama

Ako vznikla moja prvá kniha

Dlhší čas som sa pohrával s myšlienkou, že napíšem knihu. Táto myšlienka sa zmenila na realitu 14.11.2011 kedy sa kniha dostala do predaja v Čechách a na Slovensku. V ďalšom texte sa dozviete čo všetko predchádzalo jej uvedeniu na trh a tiež niektoré tipy a triky, ak by ste išli písať knihu aj Vy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Všetko začalo približne pred rokom, kedy ma oslovil redaktor z vydavateľstva Computer Press a spýtal sa ma či by som chcel napísať knihu pre koncových používateľov o tímovej spolupráci v Microsoft technológiách vo firmách. Konkrétne v produktoch Office 2010, internetové Live služby, Exchange server 2010SharePoint server 2010. Ponuka to bola lákavá, ale v tom čase som bol zaneprázdnený, tak som to odložil s tým, že sa ozvem v druhej polovici januára 2011.

Po mesačnej prestávke nastala ďalšia komunikácia a neskutočne veľa otázok z mojej strany, lebo som knihu ešte nepísal a nevedel som čo všetko je za tým. Pán Pacl mi na všetko ochotne odpovedal, za čo mu ešte raz ďakujem. Po opadnutí mojich obáv nastala už reálna spolupráca a príprava prác na rukopise.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vydavateľstvo potrebuje vopred obsah knihy. To sa mi najprv zdalo dosť nelogické, ale potom som pochopil, že to je dobrý postup. Pretože už viete čo budete písať a je to ako napísať veľa článkov, ktoré na seba nadväzujú. Pri písaní dlhších prác je to veľmi dobrá pomôcka. Potom som musel čakať kým vydavateľstvo schváli môj návrh štruktúry knihy. Medzi tým som si mohol pozrieť zmluvu o dielo.

Zatiaľ som napísal pár úvodných strán na ukážku. Pri písaní dlhých textov Vám odporúčam používať štýly nadpisov Nadpis 1, 2, 3, atd. Obrázky nevkladajte do textu, ale ponechajte ich ako samostatné súbory a v texte inou farbou písma (iným štýlom textu) označte, kde má byť obrázok podľa názvu súboru a tiež s jeho popisom. Pri sadzbe knihy je to potom výrazne jednoduchšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po schválení som dostal termín dokončenia rukopisu, ktorý sa mi zdal s výraznou rezervou a zvažoval som, že ho skrátim. Našťastie som to neurobil, lebo nie vždy môžete písať tak, ako ste si naplánovali. Nakoniec bol termín akurát a všetko som stihol, ale nie výrazne vopred ako som si pôvodne myslel. Po odovzdaní rukopisu som musel počkať na preklad do češtiny, pretože kniha je v českom jazyku. Nastal však ešte jeden problém. Microsoft zmenil niektoré funkcie v Live službách a bolo potrebné ich aktualizovať. Takže časť niektorých kapitol som musel prepísať, aby to korešpondovalo s aktuálnou verziou. Po dokončení prekladu som dostal knihu v pdf na autorskú korektúru. Nebolo treba nič meniť, len malé kozmetické úpravy. Tesne pred odovzdaním do tlače som dostal knihu ešte raz na poslednú korektúru, kde bolo všetko v poriadku. Potom som už len čakal na dátum vydania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výsledok si môžete pozrieť na SK adrese vydavateľstva http://www.albatrosmedia.sk/tymova-spoluprace.html, kde je aj obsah a zopár ukážok. Kniha má 272 strán, viac ako 160 obrázkov a jej názov je Týmová spolupráce v Microsoft Office, SharePointu, Office Web Apps a Live Mesh.

Belko - Týmová spolupráce v Microsoft Office, SharePointu, Office Web Apps a Live Mesh
Belko - Týmová spolupráce v Microsoft Office, SharePointu, Office Web Apps a Live Mesh 

Pri počítačovej literatúre je ešte jedna dôležitá vec, väčšinou to nie je možné napísať bez toho, aby ste si všetko prakticky nevyskúšali aj keď to používate celé roky. Nie je možné zabudnúť napr. na niektoré dialógové okná, ktoré sa môžu zobraziť.

Čas, ktorý máte na napísanie zaberá aj konfigurácia jednotlivých produktov. Vo virtuálnom prostredí som si musel nainštalovať a nakonfigurovať Exchange 2010 a SharePoint 2010. Všetko postupne naklikať ako je popísané v knihe a vytvoriť obrázky. Takže popísané to je z praktickej stránky a nie podľa manuálov a iných kníh. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Zdroj obrázku: http://knihy.cpress.cz/tymova-spoluprace.html

Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu