reklama

Kandidáti do volieb do NRSR majú 131905 rokov

Cez víkend som do schránky dostal zoznamy kandidátov do volieb do NRSR. Tak, ako pred poslednými voľbami aj teraz ma zaujímalo koľko kandidátov je z Trnavy. Rozhodol som sa preto trochu pohrať s dostupnými údajmi v Exceli 2010 a vyšli z toho zaujímavé výsledky a grafy nielen o celkovom veku kandidátov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Prvý krok „dolovania údajov" bol trochu zdĺhavejší ako naposledy. Ručne som musel skopírovať jednotlivé zoznamy zo stránky MVSR. Následne som musel tieto údaje upraviť do vhodnej tabuľkovej podoby, pretože všetko som mal v jednom stĺpci. Použil som rozdelenie textu na stĺpce. Toto spôsobilo rozdelenie do jednotlivých stĺpcov. Akurát nie do rovnakých a preto som si označil údaje veku podmieneným formátom, aby som ľahšie tabuľku upravil do vhodného databázového tvaru.

Tabuľka kandidátov po importe z webu
Tabuľka kandidátov po importe z webu 

Mohol som síce spraviť makro, ale rýchlejšie sa mi zdalo použiť štandardné postupy. Tak som údaje filtroval, zoraďoval a hromadne posúval. Celkovo prvá fáza od kopírovania z webu po úpravu štruktúry tabuľky trvala približne hodinu. Čo sa mi nezdá veľa, lebo makro aj s vyskúšaním a ladením by netrvalo menej času.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Tabuľka kandidátov po úprave ako zdroj údajov
Tabuľka kandidátov po úprave ako zdroj údajov 

No a ďalej to už bolo jednoduché, stačilo si dať vhodnú otázku a kontingenčná tabuľka mi zobrazila odpoveď. Niektoré výsledky však nie sú celkom presné, nakoľko nie je štandardizované napr. povolanie kandidátov a niektoré povolania sa v zozname vyskytujú v rôznych obmenách, s použitím skratky, tituly sú u niektorých zmiešané z viacerých a pod.

Výsledky

Prvú otázku som si položil o tom koľko je kandidátov z akého mesta rozdelených podľa strán.

Kandidáti podľa mesta a strany
Kandidáti podľa mesta a strany 

Ďalej ma zaujímalo vzdelanie podľa titulov a strán. Profesorov je 19 a docentov 26. Najviac ich je v strane č. 5 - spolu 10. V strane č.2 je ich spolu 9.

Kandidáti podľa titulu a strany
Kandidáti podľa titulu a strany 

Pomer kandidátov, ktorí majú titul a ktorí nemajú je podľa jednotlivých strán uvedený v grafe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Počet kandidátov s titulom - bez titulu podľa strany
Počet kandidátov s titulom - bez titulu podľa strany 

Povolania sú kvôli rôznym pomenovaniam rovnakých pozícii nepresné, tj. SZČO, živnostník a živnostníčka sú tri rôzne údaje aj keď reálne to je jedno povolanie. Podobne to platí aj pre študent, študent VŠ, študentka. Nemal som veľmi čas ani chuť to upravovať. Snáď pri ďalších voľbách zavedú pri registrácii kandidátov zoznam najčastejších 200 povolaní a bude to presnejšie. Teraz ich je 869 pri 2967 kandidátoch.

Povolanie kandidátov v jednotlivých stranách
Povolanie kandidátov v jednotlivých stranách 

Poslancov, resp. kandidátov čo majú niečo spoločné s poslancami je 147.

Kandidáti čo majú niečo s poslancami podľa strán
Kandidáti čo majú niečo s poslancami podľa strán 

Nezamestnaných je spolu 54. Viac je mužov - 32. Graf znázorňuje rozdelenie podľa strán, ktoré majú na kandidátke nezamestnaných.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Nezamestnaní kandidáti podľa strán
Nezamestnaní kandidáti podľa strán 

Čo sa týka veku, tak všetci spolu majú 131905. Najmladší majú 21 a najstarší 85 rokov. Podľa intervalu 10 rokov je percentuálne zastúpenie vekových štruktúr zobrazené v koláčovom grafe.

Veková štruktúra kandidátov
Veková štruktúra kandidátov 

Podľa jednotlivých strán je to s vekom kandidátov nasledovne.

Veková štruktúra kandidátov podľa strán
Veková štruktúra kandidátov podľa strán 

Na odľahčenie uvádzam ešte prvých 25 najpočetnejších krstných mien medzi kandidátmi.

Najpočetnejšie mená kandidátov podľa strán
Najpočetnejšie mená kandidátov podľa strán 

Z databázovej tabuľky, ktorá je vhodne formátovaná, sa „dolujú údaje" pomerne jednoducho. Dôležité je správne sa pýtať aké údaje chcem vidieť v prehľadnej tabuľkovej forme alebo v grafoch. Excel disponuje silnými nástrojmi na prezentáciu údajov (reportov), ktoré chcú (potrebujú) vedúci pracovníci vidieť. V tomto článku je len zopár možností na ukážku. Ďalšie by som vytvoril keby som mal čas, chuť, väčšiu motiváciu a správne otázky čo chcem vo výsledkoch vidieť. Z týchto údajov ich skôr môžu chcieť vidieť volebné tímy a následne voliči.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozn.: údaje sú z kandidátky, ktorú som stiahol v nedeľu 5.2.2012. Kvôli nejednotnej terminológii môžu byť vo výsledkoch drobné nepresnosti.

Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu