reklama

Výsledky prieskumu o parkovaní v Trnave

Nedávno som publikoval článok o chystanom spoplatnení záchytných parkovísk v Trnave a celkovej zmene systému parkovania. Tento mesiac sa bude schvaľovať VZN, ktoré to zmení do novej pripravovanej podoby. V súvislosti s tým som robil on-line dotazníkový prieskum, ktorého časť spracovaných výsledkov prinášam v tomto článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Dotazník mal 17 otázok, z ktorých časť bola uzavretá, otvorená a hodnotiaca. V období od 4.6.2012 do 17.6.2012 dotazník vyplnilo 101 respondentov, ktorým ďakujem za spoluprácu. Robil som aj osobný prieskum vyťaženosti parkoviska pri amfiteátri, kde som od 31.5.2012 do 8.6.2012 v približne rovnakých časoch počítal vozidlá, ktoré tam práve parkovali a zistil som, že pri 180 miestach je vyťaženosť tohto parkoviska približne 40%. Aká asi bude po jeho spoplatnení navrhovanou sumou 0,20€ na hodinu? V hodnotiacej otázke som sa pýtal na súhlas / nesúhlas s určitými tvrdeniami. Pri hodinovom platení v centre mesta sa vyjadrili respondenti ako v grafe 1.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Hodinové platenie v centre Trnavy
Hodinové platenie v centre Trnavy 

Hodinové platenie na záchytných parkoviskách respondenti vo veľkej miere odmietli. Zobrazuje to graf 2.

Hodinové platenie na záchytných parkoviskách v Trnave
Hodinové platenie na záchytných parkoviskách v Trnave 

Zavedenie rezidentských kariet na sídliskách pre jedno vozidlo na byt sa tiež stretlo s pochopením. Výsledky sú v grafe č.3.

Zavedenie rezidentských parkovacích kariet v Trnave
Zavedenie rezidentských parkovacích kariet v Trnave 

Na priamu otázku, či po spoplatnení budú respondenti parkovať aj naďalej na parkovisku kde doteraz sa 2/3 vyjadrili že NIE. V nasledujúcej otvorenej otázke sa vyjadrili, že budú hľadať bezplatné možnosti parkovania v blízkom okolí, alebo zmenia spôsob dopravy .

Ochota parkovať na novo spoplatnenom parkovisku v Trnave
Ochota parkovať na novo spoplatnenom parkovisku v Trnave 

Respondenti v prieskume sa vyjadrili, že najčastejšie parkujú na týchto parkoviskách: amfiteáter, poliklinika, relax, daňový úrad. Zvyšné miesta v ponuke mali len malé zastúpenie. Dôvody parkovania sú uvedené v tabuľke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Dôvody parkovania v Trnave
Dôvody parkovania v Trnave 

V prípade ceny parkovania, ak bude spoplatnenie schválené sa respondenti vo veľkej miere vyjadrili za sumu 0,10€ , ale našli sa aj za sumu 0,30€ a 0,50€.
Zaujímavá je štruktúra vodičov podľa bydliska odkiaľ cestujú vozidlami na záchytné parkoviská. Najviac ich je z Trnavských sídlisk. Detaily sú uvedené v nasledujúcom grafe. Toto by sa mohlo zmeniť len tak, že mestská doprava v Trnave bude synchronizovaná s medzimestskou autobusovou a vlakovou dopravou, ako aj so začiatkom zvyčajných pracovných časov v organizáciách a prevádzkach v Trnave tak, aby sa zamestnanci dostali do práce bez zbytočných prestojov a čakania na zástavkách. V opačnom prípade budú chodiť stále autami.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Bydlisko vodičov parkujúcich v Trnave
Bydlisko vodičov parkujúcich v Trnave 

Veková štruktúra respondentov je uvedená v poslednom grafe.

Veková štruktúra respondentov parkujúcich v Trnave
Veková štruktúra respondentov parkujúcich v Trnave 

Uvádzam aj niektoré zaujímavé anonymné názory a otázky respondentov:

  • Chystáme sa odsťahovať firmu (tak ako ostatní) mimo mesta (už hľadáme miesto), v TT sú problémom dane, zásobovanie, doprava a parking.

  • Budem sa snažiť výrazne obmedziť chodenie do centra TT. Inak parkovanie na sídlisku.

  • Na sídliskách a miestach kde nie je vodorovne vyznačené parkovacie miesto, tieto nakresliť, aby sa zabezpečilo efektívne využívanie priestoru. Priebežne kontrolovať parkovanie mestskou políciou a zaberanie viacerých miest jedným vozidlom pokutovať.

  • Môže si mesto dovoliť disponovať parkovacími plochami, ktoré sa po spoplatnení budú využívať menej ako bezplatné, tj. zostanú prázdne?

Čo sa týka výsledkov celého prieskumu, tak som ich spracoval do samostatného dokumentu na 16 strán, kde sú uvedené grafy a tabuľky, popisy, anonymné názory a otázky respondentov. Tento dokument poskytnem mestským poslancom a príslušným pracovníkom MsÚ Trnava. Zostáva mi len dúfať, že niektoré zistené skutočnosti ich zaujmú a zohľadnia ich pri vytváraní celkovej koncepcie parkovania v Trnave, ako aj pri schvaľovaní v mestskom zastupiteľstve. Prípadné otázky alebo detailnejšiu analýzu po vzájomnej dohode rád spracujem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Poznámka: Osobne už chodím väčšinou po Trnave peši, taktiež na cesty do Bratislavy priebežne využívam autobusy/vlaky. Parkovanie ma zaujíma hlavne preto, aby som mohol v prípade potreby zaparkovať pred činžiakom kedy potrebujem (deň/noc), ak už pôjdem autom. :)

Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu