reklama

Nedávna aktualizácia Access 2013 spôsobuje problémy

V tomto období dokončujem pre klienta v Access 2013 databázovú aplikáciu. Potreboval som dorobiť ešte zopár drobností a dosť ma prekvapili zmeny v používateľskom prostredí oproti predchádzajúcim dňom. Niektoré príkazy mali iné názvy, niektoré vôbec nefungovali. Ak používate Access 2013 a máte podobné problémy, tak stačí odobrať jednu aktualizáciu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Medzi problémy, ktoré som si hneď všimol patrili príkazy na zarovnanie ovládacích prvkov. Ikonka zostala síce rovnaká, len jej popis bol úplne nezmyselný. Ak som príkaz použil tak to našťastie fungovalo. Na obrázku v hornej polovici je chybný stav po aktualizácii a v dolnej polovici je to správne.

Hore chybný stav a dolu je to správne
Hore chybný stav a dolu je to správne 

Horšie to bolo v zobrazení Backstage >> Uložiť ako. Popis bol úplne iný a niektoré príkazy vôbec nefungovali. Nedala sa vytvoriť databáza vo formáte Accde, ktorá je kompilovaná a nie je potom možné robiť úpravy návrhu formulárov a zostáv. Toto som dosť potreboval pred návštevou klienta spraviť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chybný stav popisu aj typov súborov vpravo po aktualizácii:

Chybný stav po aktualizácii Access
Chybný stav po aktualizácii Access 

Takto je to správne:

Správny stav po odobratí aktualizácie Access
Správny stav po odobratí aktualizácie Access 

Problém som spočiatku pripisoval kombinácii Office 2010 a 2013, ktoré mám nainštalované. Pravidelné aktualizácie sa nainštalovali pre 2013 a SP2 pre 2010 zostal čakať a nenainštaloval sa. Vzhľadom na to, že sa odporúča inštalovať od staršej verzie k novšej, myslel som, že vznikla nejaká neštandardná situácia. Tak som SP2 nainštaloval cez Windows Update kde stále čakal na inštaláciu ale nepomohlo to. Následne som skúsil Opraviť inštaláciu Office 2013 a tiež to nepomohlo.

Začalo teda riešenie s nedávnymi aktualizáciami, ktoré sa mi inštalovali pár dní dozadu. V tomto konkrétnom prípade je problematická KB2752093. Cez ovládací panel som aktualizáciu odinštaloval a problémy sa vyriešili. Ešte som vo Windows Update nastavil skrytie aktualizácie, aby sa na druhý deň nenainštalovala znovu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže ak máte v Access 2013 podobné problémy v používateľskom prostredí, tak by Vám malo pomôcť odinštalovanie aktualizácie KB2752093. V prípade aktualizácie cez WSUS odporúčam správcom túto aktualizáciu neschvaľovať na inštaláciu. Očakávam, že pri najbližšej príležitosti bude táto chyba vyriešená a cez automatické aktualizácie príde jej oprava.

Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu