reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

reklama

Stalo sa ...

Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa

Peter Belko

Aké je nové TV prostredie SWAN? Pre mňa katastrofa

Som dlhoročný zákazník SWANu a mám ich balík s internetom a televíziou. Minulý týždeň mi aktualizovali Set-Top-Box (STB)

  • 29. nov 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 1 873x
  • 3
Nenechajte sa oklamať v emailovej správe od známeho

Peter Belko

Nenechajte sa oklamať v emailovej správe od známeho

Prišiel mi email od človeka, ktorého osobne nepoznám, ale stať sa to mohlo aj pri človeku, ktorého poznám. Máme však spoločných známych. Email je od Slováka písaný v angličtine a požaduje, aby som stiahol súbor cez priložený odkaz z Google docs.

  • 15. aug 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 977x
  • 1
Riešenie problému s parkovaním pri daňovom úrade v Trnave

Peter Belko

Riešenie problému s parkovaním pri daňovom úrade v Trnave

Od októbra 2012 platí v Trnave nový parkovací systém, ktorý spoplatňuje aj záchytné parkoviská v dotyku centra. To spôsobilo problémy na sídliskách a v uliciach kúsok od spoplatnených parkovísk. Pomerne veľký problém je na Hlbokej ulici pri daňovom úrade. Napadli ma pomerne jednoduché možnosti riešenia tohto problému.

  • 22. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 501x
  • 8
Aká je optimalizácia autobusovej dopravy v Trnave?

Peter Belko

Aká je optimalizácia autobusovej dopravy v Trnave?

Po niekoľko mesačnej príprave vstúpi od prvého augusta 2012 do platnosti nový spôsob mestskej autobusovej dopravy v Trnave. Cestujúci môžu očakávať zmenené linky, iné číslovanie autobusov na jednotlivých linkách, školské linky, nové zastávky a vyššiu cenu lístka. Bude táto zmena prínosom pre cestujúcich? Obávam sa, že len pre určitú časť. Rozhodol som sa spraviť základnú analýzu z pohľadu rôznych typov cestujúcich. Vzhľadom na to, že návrh je v testovacom režime a môže sa upraviť, budem sa snažiť veľmi nekritizovať.

  • 31. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 222x
  • 3
Počítače vo vzdelávaní na školách – výsledky prieskumu

Peter Belko

Počítače vo vzdelávaní na školách – výsledky prieskumu

Od začiatku februára 2012 až do začiatku apríla 2012 som realizoval on-line prieskum o využívaní počítačov vo vzdelávaní. Zisťoval som názory pedagógov ako im počítače pomáhajú vo vyučovacom procese, ale aj čo im prácu znepríjemňuje. Výsledky sú zaujímavé a ich základná časť je dostupná v tomto článku.

  • 25. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 517x
  • 6
reklama
Výsledky prieskumu o parkovaní v Trnave

Peter Belko

Výsledky prieskumu o parkovaní v Trnave

Nedávno som publikoval článok o chystanom spoplatnení záchytných parkovísk v Trnave a celkovej zmene systému parkovania. Tento mesiac sa bude schvaľovať VZN, ktoré to zmení do novej pripravovanej podoby. V súvislosti s tým som robil on-line dotazníkový prieskum, ktorého časť spracovaných výsledkov prinášam v tomto článku.

  • 18. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 143x
  • 1
Vyjadrite názor na parkovanie v Trnave v on-line prieskume

Peter Belko

Vyjadrite názor na parkovanie v Trnave v on-line prieskume

Parkovanie v Trnave je problematické rovnako ako v iných mestách. Nie len v centre, jeho okolí ale aj na sídliskách. Aktuálne sa pripravuje celková zmena koncepcie parkovania. Na verejnosť prenikli informácie hlavne o spoplatnení centra a záchytných parkovísk. Obyvatelia nemajú pravdepodobne všetky informácie o pripravovanej zmene a preto nevedia čo môžu očakávať. Potom vznikajú neskutočne kritické názory. Za tie si ale poslanci a kompetentní môžu sami, lebo takúto zásadnú zmenu je potrebné lepšie prezentovať a vysvetliť.

  • 4. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 921x
  • 2
Kandidáti do volieb do NRSR majú 131905 rokov

Peter Belko

Kandidáti do volieb do NRSR majú 131905 rokov

Cez víkend som do schránky dostal zoznamy kandidátov do volieb do NRSR. Tak, ako pred poslednými voľbami aj teraz ma zaujímalo koľko kandidátov je z Trnavy. Rozhodol som sa preto trochu pohrať s dostupnými údajmi v Exceli 2010 a vyšli z toho zaujímavé výsledky a grafy nielen o celkovom veku kandidátov.

  • 7. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 462x
  • 1
Ako vznikla moja prvá kniha

Peter Belko

Ako vznikla moja prvá kniha

Dlhší čas som sa pohrával s myšlienkou, že napíšem knihu. Táto myšlienka sa zmenila na realitu 14.11.2011 kedy sa kniha dostala do predaja v Čechách a na Slovensku. V ďalšom texte sa dozviete čo všetko predchádzalo jej uvedeniu na trh a tiež niektoré tipy a triky, ak by ste išli písať knihu aj Vy.

  • 5. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 091x
  • 0
Lajdáckosť pri zabezpečení citlivých údajov SAV?

Peter Belko

Lajdáckosť pri zabezpečení citlivých údajov SAV?

Dnes som si prečítal zopár článkov ohľadom požiaru v Slovenskej akadémií vied, ktorý mal vzniknúť pri rekonštrukcii budovy Virologického ústavu SAV. Jedna vec ma však neskutočne zarazila, a to je ochrana citlivých údajov nevyčísliteľnej hodnoty.

  • 16. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 219x
  • 26
reklama
Viete koľko podnikateľov kandiduje vo voľbách?

Peter Belko

Viete koľko podnikateľov kandiduje vo voľbách?

Koncom týždňa som si v schránke našiel zoznam kandidátov do volieb NRSR. Zbežne som si to prelistoval a zistil som, že by ma zaujímalo koľko kandidátov je z Trnavy bez ohľadu na politickú príslušnosť. Z papierového zoznamu sa to zisťuje dosť ťažko, preto som si vyhľadal kompletný zoznam na internete a začal som sa trochu hrať s kontingenčnou tabuľkou a grafmi v MS Excel 2010. Vzniklo zopár zaujímavých pohľadov na takýto rozsiahly zoznam s 2397 menami.

  • 10. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 767x
  • 13
Výsledky prieskumu o IT vzdelávaní a certifikácii

Peter Belko

Výsledky prieskumu o IT vzdelávaní a certifikácii

V novembri/decembri 2009 som požiadal prevažne pracovníkov v IT oblasti o vyplnenie dotazníka, ktorý sa týkal IT vzdelávania a certifikácie. Obsahoval 20 otázok a zapojilo sa 206 účastníkov z ČR (12%) a SR (88%). V tomto článku prinášam najzaujímavejšie zistenia v textovej a grafickej podobe.

  • 31. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 028x
  • 26
Hľadáte prácu a nedarí sa vám?

Peter Belko

Hľadáte prácu a nedarí sa vám?

Možno reagujete na nevhodné pracovné ponuky. Problém je v tom ako vlastne rozlíšiť vhodnú a nevhodnú pracovnú ponuku? Navyše keď je napísaná nejednoznačne a nepresne. Je problém vo Vás, alebo v osobe ktorá hľadá kandidáta na danú pozíciu?

  • 4. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 024x
  • 16
Skrytý režim Windows 7 a Vista 64bit

Peter Belko

Skrytý režim Windows 7 a Vista 64bit

Na stránke žive.cz som čítal článok o skrytom režime pre Windows 7, ktorý dostal názov „GodMode alebo v preklade „Božský režim. Vzhľadom na to, že som tesne pred upgrade na Windows sedmičku, tak som to vyskúšal vo Viste Ultimate 64 bit, ktorú zatiaľ používam. A to som nemal robiť.

  • 5. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 569x
  • 11
Rekonštrukcia 500 metrov cesty bude niekoľko mesiacov

Peter Belko

Rekonštrukcia 500 metrov cesty bude niekoľko mesiacov

Nie je to tak dávno čo v Trnave skolabovala doprava kvôli zlému rozhodnutiu o uzatvorení obchvatu a vyzerá to tak, že nikto z kompetentných si z toho nezobral ponaučenie. Objavilo sa len zopár informácii z mestského úradu, že za to nemôže a to je celé, nikto ďalší sa nevyjadril, a vôbec nikto sa neospravedlnil občanom za problémy ktoré spôsobil. Na moje veľké prekvapenie som sa včera dočítal, že zápcham kvôli rekonštrukcii Nitrianskej nie je koniec. A to na niekoľko mesiacov.

  • 10. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 390x
  • 4
reklama
Prednáška o Office 2007 v Košiciach

Peter Belko

Prednáška o Office 2007 v Košiciach

V utorok 3.11.2009 budem mať v Košiciach bezplatnú prednášku o Office 2007 a vzájomnom zdieľaní informácii medzi Office aplikáciami. Akcia je zastrešovaná združením WUG (Windows User Group), ktoré sa prevažne zaoberá technológiami firmy Microsoft a bude sa konať na TU Košice, Letná 9, Poslucháreň 529 (Hlavná budova - A blok, 5 poschodie) od 17:00.

  • 31. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 870x
  • 2
Jedno rozhodnutie a dopravný kolaps v Trnave

Peter Belko

Jedno rozhodnutie a dopravný kolaps v Trnave

Na základe rozhodnutia jedného alebo viacerých úradníkov skolabovala doprava v Trnave. O aké rozhodnutie ide? Z pohľadu všetkých o veľmi zlé rozhodnutie, pretože zatvoriť súčasne dva mosty v Trnave je zárukou neskutočných problémov.

  • 26. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 100x
  • 26
Hlúposť vodiča aj policajta

Peter Belko

Hlúposť vodiča aj policajta

Včera ráno som mal možnosť vidieť zaujímavý úkaz, ktorý spôsobil vodič Felície a následne aj policajt. Toto som videl úplne prvý krát a verím, že aj posledný ;-)

  • 9. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 645x
  • 7
Agresívny Internet Antivirus Pro

Peter Belko

Agresívny Internet Antivirus Pro

Včera ma celkom prekvapila agresivita webovej stránky, ktorá sa snažila dostať do môjho PC škodlivý kód, ktorý sa tvári ako antivírus. Celé to spôsobil web poisťovacieho poradcu na ktorý som chcel pozrieť, ale presmerovalo ma to na iný, problematický. Čo ma ale najviac zarazilo bolo, že NOD32 ma na nič neupozornil. (Článok je hlavne pre bežných používateľov ako upozornenie.)

  • 23. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 506x
  • 41
Antivírus NOD a centrum zabezpečenia Windows

Peter Belko

Antivírus NOD a centrum zabezpečenia Windows

Dnes po zapnutí PC sa mi zobrazila informácia centra zabezpečenia, že počítač je ohrozený. Skoro som začal nadávať na NOD32, ale našťastie som sa prihlásil vzdialene k jednému SBS 2008 a tam som zistil to isté, ale so Symantec End Protection.

  • 15. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 831x
  • 22
reklama
SkryťZatvoriť reklamu