reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Peter Belko

Peter Belko

Bloger 
  • Počet článkov:  345
  •  | 
  • Páči sa:  15x

Môžete ho stretnúť ako lektora na počítačových školeniach, pri IT konzultáciách vo firmách, na letných terasách a v kaviarňach ako pozoruje dianie okolo seba, ale aj na potulkách po gréckych ostrovoch, pretože počítače nie sú jediné čo ho zaujíma.Ostrovné správy popisuje na osobnej stránke www.dovolenkar.skAktívne prispieva na svoj portál Tipy a triky v MS Office.. Zoznam autorových rubrík:  Tipy a triky MS Office 2013/20Externé tipy a triky MS OfficeSharePoint, spolupráca,Office3Tipy a trikyNávodyStalo sa ...Office 2010/2013 BetaMicrosoft KB článkySúkromnéNezaradené

reklama

Stalo sa ...

Pochvala za reklamné (nevyžiadané) e-maily

Peter Belko

Pochvala za reklamné (nevyžiadané) e-maily

Včera mi prišiel veľmi zaujímavý e-mail zo Štúdia L+S, ktorý by som odporučil všetkým firmám, ktoré majú tendenciu posielať nevyžiadanú poštu ako inšpiráciu a vzor.

  • 17. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Bezplatná prednáška MS Office 2007

Peter Belko

Bezplatná prednáška MS Office 2007

Združenie IT profesionálov a sympatizantov prevažne MS technológii WUG (Windows User Group) Bratislava organizuje vo štvrtok 11.6.09 bezplatnú prednášku na tému MS Office 2007 - zdieľanie informácii, tipy a triky.

  • 10. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Talk Show Jana Krausa v Trnave

Peter Belko

Talk Show Jana Krausa v Trnave

Včera večer som bol na talk show Jana Krausa v Trnave a moje dojmy sú naozaj dosť zmiešané. Očakával som niečo úplne iné a výsledok bol ten, že som skoro odišiel pred koncom.

  • 29. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Firma Citrix ma spamuje aj po odhlásení

Peter Belko

Firma Citrix ma spamuje aj po odhlásení

Už niekoľko mesiacov ma Citrix vytáča svojim spamom, ktorý som si nikdy nežiadal a ktorý som už niekoľko krát odhlásil. Stále to nevedia pochopiť, že ma ich ponuka nezaujíma. A stále viac si začínam myslieť, že to nezvládajú.

  • 26. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 14
Diamantová cesta – k neúspechu ...

Peter Belko

Diamantová cesta – k neúspechu ...

... aspoň u mňa určite. Práve mi prišiel mail resp. spam s neuveriteľnou pracovnou ponukou a neuveriteľnou prílohou „skuste zmenit smer.wma, ktorej veľkosť je 13 MB. Týmto sa odosielateľ z „Network 21 zaradil na moju najčernejšiu listinu spamerov.

  • 11. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
reklama
Firma Eset ma milo prekvapila

Peter Belko

Firma Eset ma milo prekvapila

Minulý týždeň som predĺžil licenciu na NOD32 a stala sa malá administratívna nepresnosť, ktorá ma pripravila o funkčnosť aktualizácii.

  • 9. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Certifikácia v IT oblasti

Peter Belko

Certifikácia v IT oblasti

Tento rok som obhájil znovu titul Microsoft Most Valuable Professional (MVP) a zároveň som bol minulý týždeň na Microsoft certifikačnej skúške a v tej súvislosti ma napadlo, či má význam robiť tieto skúšky a čo to môže priniesť všetkým zúčastneným.

  • 3. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 372x
  • 15
Výkon serveru SBS 2003 R2 a Mac OS X

Peter Belko

Výkon serveru SBS 2003 R2 a Mac OS X

Od včera rána sa trápim s problémom v malej sieti SBS serveru 2003 R2 Premium, ktorý obsluhuje 4 PC s Windows Vista a 3 počítače Macintosh s OS X. Server viac nejde ako ide a riešenie je zatiaľ v nedohľadne, aj keď už asi idem správnym smerom.

  • 22. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 28
Mám veriť premiérovi a vystúpiť z 2. piliera?

Peter Belko

Mám veriť premiérovi a vystúpiť z 2. piliera?

Tak takúto otázku som si položil cez víkend keď som sa prvý krát pozrel do výpisu z osobného dôchodkového účtu v II. pilieri. Nie som ekonóm, ale keď som si to spočítal tak mi vyšlo, že od augusta 2006 mám menej Sk ako som vložil.

  • 6. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 166
Vyjadrite sa k lokalizácii MS Visio a Project

Peter Belko

Vyjadrite sa k lokalizácii MS Visio a Project

Dostal som z Microsoftu e-mailom pozvánku do Microsoft Terminology Community fóra, kde si môžem pozrieť Slovenské preklady v budúcich verziách MS Visio a MS Project a tiež ich môžem pripomienkovať. Možnosť prezerať informácie je otvorená aj verejne.

  • 13. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
reklama
NOD32 a nepresná „zastrašovacia správa“

Peter Belko

NOD32 a nepresná „zastrašovacia správa“

NOD používam už niekoľko rokov, od doby verzie pre MS-DOS a tiež ho väčšinou odporúčam aj klientom. Ale v poslednej verzii ma výrazne sklamalo dialógové okno, ktoré menej skúseného používateľa môže vystrašiť: „Nie je zabezpečená maximálna ochrana.

  • 16. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 150x
  • 11
Squash a reakcia Auparku

Peter Belko

Squash a reakcia Auparku

Krátko po publikovaní článku o preklepe na webe Auparku, ktorý mi spôsobil malý trapas mi prišla aj reakcia, ktorú som v podstate nečakal. O to viac som bol naozaj milo prekvapený a zistil som, že keď je zodpovedný človek na správnom mieste, tak je hneď na všetko lepší pohľad ;-)

  • 8. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Squash, preklep na webe a zbytočná cesta do Auparku

Peter Belko

Squash, preklep na webe a zbytočná cesta do Auparku

Našiel som na webe Auparku informáciu o Majstrovstvách Európy v Squashi a nakoľko by som si rád tento šport pozrel a následne aj vyskúšal tak som sa opýtal kamarátky Jany či nepôjde a neposkytne mi k tomu komentár nakoľko to hráva. Vtedy som ešte netušil čo mi spôsobí preklep na webe - dopadol som ako ... ;-))

  • 7. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
GPS navigácii už neverím!

Peter Belko

GPS navigácii už neverím!

V sobotu sa mi stalo niečo podobné ako bolo spomenuté pred nejakým časom v médiách. Navigácia ma síce na rozdiel od prípadu v Anglicku doviedla do cieľa cesty v Cabaj-Čápore, ale po akých cestách to bolo, je skoro na zaplakanie nad kvalitou mapy. Aj keď som sa po pár kilometroch zmohol len na smiech s nadávaním. ;-)

  • 23. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 64
Keď Jana zablokuje Google v lokálnej sieti

Peter Belko

Keď Jana zablokuje Google v lokálnej sieti

Dnes som potreboval zistiť kedy má meniny Jana, tak som zadal požiadavku do google.com. Na moje veľké prekvapenie som nedostal očakávanú odpoveď, ale stránku, že „Ľutujeme, ale váš hľadaný výraz vyzerá podobne ako automatizované požiadavky ...

  • 4. jún 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
reklama
Bol som na prednáške Steva Ballmera

Peter Belko

Bol som na prednáške Steva Ballmera

V dňoch 13.4.2008 až 20.4.2008 som bol v Seattle na MVP Global Summit, počas ktorého som mohol tráviť dva dni priamo v Microsoft Corp. v Redmonde spolu s pracovníkmi Office teamu a dva dni v konferenčnom centre Washington State Convention Trade Center v Seattle. Posledný deň bola prednáška softvérového architekta Ray Ozzieho a riaditeľa Microsoftu Steva Ballmera. Ak ho môžem porovnať s Billom Gatesom, tak bol na pódiu o niečo aktívnejší.

  • 21. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 24
Nedokonalosť redakčného systému?

Peter Belko

Nedokonalosť redakčného systému?

Dnes som pozrel na nový web istého denníka a celkom ma prekvapili rozdiely v url adrese článku a samotnom nadpise v texte. Celé to pravdepodobne spôsobil redakčný systém, ktorý zobral do url prvý použitý nadpis článku, ale po jeho premenovaní redaktorom sa url adresa už nezmenila. Prvá verzia mala v adrese „dnes-pre-vas-spustame-nove-bulvarne-spravodajstvo.html a po oprave tam malo byť asi niečo celkom iné, ale nie je ;-)

  • 19. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Zrušili Vám let? Mne áno.

Peter Belko

Zrušili Vám let? Mne áno.

V apríli mám na pláne nejaké pracovné stretnutia v Prahe a Písku, tak som si 22.2.2008 rezervoval letenku na 7.4.2008 do Prahy a na 8.4.2008 z Prahy cez SkyEurope. Minulý týždeň som chcel dokúpiť ešte letenku pre kamarátku, ale let už nebol v ponuke. Ani na iné termíny, tak som tam dnes zavolal, aby som to overil. Po chvíli som sa dozvedel pravdu, ktorá ma nepotešila.

  • 17. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 259x
  • 14
Rozmyslite si dobre či pošlete nevyžiadanú poštu

Peter Belko

Rozmyslite si dobre či pošlete nevyžiadanú poštu

Toto je adresované hlavne malým firmám, ktoré podľahli možnosti šírenia svojej ponuky prostredníctvom e-mailu a neuvedomujú si, že sa týmto spôsobom môžu pripraviť o časť zákazníkov.

  • 12. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Pomalá Excel tabuľka

Peter Belko

Pomalá Excel tabuľka

Dostal som mailom zaujímavý podnet ohľadom pomalosti a veľkosti jednej konkrétnej tabuľky. Používateľ písal, že v jednom pracovnom hárku má veľmi dlhé odozvy programu len pri jednoduchom posúvaní sa po riadkoch. V inom podobnom hárku nie je žiadny problém. Pýtal sa ma či neviem kde je „pes zakopaný. Práve som ho rozpitval (xls) a možno som aj zistil prečo je to pomalé, ale už neviem zistiť ako to vzniklo.

  • 1. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 160x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu